Det blir mycket prat om vädret här, men det är nog för att det påverkar humöret så himla mycket - speciellt när man jobbar/befinner sig utomhus en stor del av dagarna. Det är ju, som alla ni kanske förstått, återigen en väldigt konstig vinter - med allas mått mätt. Grejen är att sist jag var här var det ganska precis likadant, alltså ingen snö som stannade och ganska kaosigt väder med vind och regn om vartannat. Så vi skojar mycket om det där, att det är mitt fel, att jag inte vet hur Schweiz egentligen ska se ut på vintern eftersom jag aldrig upplevt det, att det säkert blir bra väder när jag åker till Paris och att Sarah isåfall tycker jag kan stanna borta några dagar extra osv. Senaste veckan (eller dagarna åtminstone) har dock varit riktigt trevliga, mycket vind å ena sidan vilket ju är sådär - men också en del sol vilket betyder att marken torkat upp rätt bra och vårblommorna hade börjat dyka upp överallt. Men så kom regnet igår och väderleksrapporten sa regn resten av veckan... Men tji fick vi som trodde på den för nu har vi minst 10 cm snö istället! Rätt sjukt hur snabbt det kan gå. Problemet är ju att man inte blir glad över det eftersom man är nästan helt säker på att det kommer försvinna inom de närmsta dagarna - blir svårt att njuta av "vinterkänslan" då.. 
I övrigt rullar livet på, för tillfället med en kladdkaka i ugnen - äckelväder ute så blir det gofika inne! 
 
Over and out
från ett förvånansvärt vitt Schweiz

Kommentera

Publiceras ej