Gårdagens lediga dag blev lite annorlunda, först och främst blev jag väckt klockan 7 av en liten grabb som petade på mig, och som vägrade gå och leta efter Sarah eftersom han tyckte det  var för kallt.. Inte riktigt perfekt menmen sånt är livet, tur han är söt! Blev sedan jag som körde honom till dagis eftersom det behövdes hämtas ett litet vindskydd till två nya små ponnys som kom idag. Hans dagis ligger i Rolle, alltså nere vid sjön, så jag passade på att promenera längst med vattnet en stund - väldigt härligt att höra lite vågor som slår. Åker till Paris på äventyr om två veckor och när pappa var här pratade vi om det och jag insåg att jag nog måste börja åka på lite småäventyr innan dess så jag inte får panik när jag kommer dit. Som det är nu kan det nästan vara tillräckligt socialt utmattande att åka till affären - så då blev steg ett en promenad i Rolle (som är en mycket liten stad). Ska se till att åka på några små äventyr de närmsta två veckorna alltså. I övrigt blev gårdagen rätt lugn, bakade lite kakor, red en sväng, hjälpte till att sätta upp staket till de två små nya ponnysarna. 
 
 
Och eftersom pappa var här nyligen betyder det att det finns lite bilder på mig när jag håller på med hästarna - inte så vanligt direkt, så titta och njut...Eller nåt. 
 
 Lite mockande
 Dags att ta in hästarna
  Jag och min lilla Fleur
 
Over and out, 
från ett vårlikt Schweiz

4 kommentarer

Anonym

28 Feb 2016 10:22

Fina bilder. Kul att få leverera lilleman till förskolan det tycker nog han är kul. Här är det åter igen en fantastisk dag med en behaglig morgon temperatur -4. Skulle lägga in lite snö bilder men då jag inte är något tekniskt snille så får du tänka dig hur fint det är gnistrandesnö sol blåhimmel & en snögalen hund. Ha det så bra/kram mamma

Anonym

28 Feb 2016 17:26

Fina bilder :-)
Igår paddling och idag slalom i solen i backen.. Fördelar med vår lilla stad, att allt detta finns så nära.
Rolle, ännu mindre, ännu större fördelar?
Tror egentligen inte du behöver öva för Paris, men å andra sidan är det väl inget fel på att se omgivningarna hursomhelst - så gör det! Lausanne m syrran vore väl fint!

Anonym

29 Feb 2016 18:06

Härliga bilder - verklig vårkänsla!

Anonym

29 Feb 2016 18:15

Okej, meddelandet fick vingar... Här kommer ett till :-) Paris låter jättekul!! Men du tar väl inte bilen dit? Har aldrig själv kört i Paris men det skulle kännas läskigt - är en typisk jag promenadstad (med hjälp av buss & metro). Men det går ju att parkera den nånstans, så klart. Ska bli spännande och höra dina upplevelser sedan! Fleur kommer att sakna dig - och säkert de andra också.
Kram kram
Ingalill

Kommentera

Publiceras ej