I måndags var det baddags! Jag och min kompis har de senaste 8 åren badat en dag tidigare för varje år och nu var det dags den 18 april. Det var absolut inte bästa badvädret, regn och rusk med snöblandat regn och ca 6 grader i luften bjöd dagen på och vattnet i sjön var verkligen iskallt - men skam den som ger upp så badade gjorde jag ändå! Fick sällskap av hunden som dock inte badade så mycket själv, han plaskade bara lite i strandkanten får man väl säga. Sedan blev det lunch på ikea, så fick känna mig som hemma en stund - rätt trevligt! Mindre trevligt var det att efteråt åka och handla och lillhuliganen helt plöstligt försvann.. Vi letade och letade ca tio varv var runt i affären innan jag till slut hittade honom på andra sidan byggnaden i en liten filmplats för barn - lite panik hinner man allt få. 

I övrigt är vädret all möjlig sorts kaos för tillfället, förra veckan var det ju strålande sol och varmt men i helgen har vi haft ösregn, blåst och kallt mest hela tiden.. inte jättekul! Igår och idag har varit helt okej, klippte gräset för första gången idag - lite sommarkänsla ger det ju ändå - men i helgen är det annonserat skitväder igen, låt oss hålla tummarna för att det inte stämmer eftersom jag får sällskap av faster! 


Annars rullar livet på, är bara 4.5 vecka kvar tills jag åker hem och det känns lite sorgligt och rätt skönt, redo för andra äventyr nu men känns tråkigt att lämna också såklart - alltid lite blandat. Planerar kajaksäsongen med pappa och ser fram emot sommaren! 

Over and out
från ett kyligt men soligt Schweiz

1 kommentarer

Anonym

20 Apr 2016 22:57

Salut,
Bad låter skönt! Borttappad unge mindre kul.. var det du och Sara som letade?
Hoppas det blir lite drägligt väder när Faster kommer, så hon får se lite av det fina som jag fick se :-)
Men ta det VÄLDIGT lugnt med henne och hästar - nog bättre att ni promenerar.
Kram,
L

Kommentera

Publiceras ej