Jag räknar ner veckorna tills jag åker hem eftersom jag senaste tiden har haft rätt mycket hemlängtan - what even is that?! Har nästan aldrig haft den känslan trots alla mina, ibland rätt långa, resor. Har så klart längtat efter saker hemma, familjen, någon kompis, Timba, Smitingen, småfluffisarna i Häggdånger, makaroner och korv.. men det är en enorm skillnad i känsla faktiskt. Just det här att inte längta efter något specifikt utan bara längta hem är rätt skumt. Hur som helst så räknar jag ner lite, vilket faktiskt är riktigt okej med bara 3.5 vecka kvar - vart försvannt tiden? 
Dagarna går så snabbt så snabbt och vanliga sysslor blandas med lite ovanliga vilket gör livet mycket trevligt. De små kycklingarna (som inte var små längre) packade vi ner i burar och körde iväg för att bli mat häromdagen, och nästa vecka åker jag och hämtar ett gäng nya små gula fluffiga saker. Vädret är konstigt och ovanligt kallt med lite frost på morgonen, inte så bra för allt som växer men man håller tummarna det klarar sig ändå. Jag har inte ridit på länge eftersom min lilla madame har blivit omöjlig att fånga i hagen och är allmänt stressad, ska istället lägga den tiden på att plugga engelska eftersom kursen har bestämt sig för att lägga alla tunga bitar nu i slutet - massor med grammatik och sånt kul... 
 
Imorgon är jag ledig igen och ska, om det är fint väder, nog gå på en långpromenad - vart har jag inte bestämt men skulle vilja gå till något nytt ställe, får se var jag hamnar helt enkelt. I övrigt ska jag försöka ta det rätt lugnt eftersom jag blir själv nästa vecka och man alltid behöver lite extra energi för det! 

Over and out
från ett kallt Schweiz

1 kommentarer

Anonym

01 May 2016 09:14

Nu sitter väl de engelska prepositionerna och adverbialen som en smäck ;-)

Kommentera

Publiceras ej