Sittter och tar igen mig nu med min påse lösgodis efter en mycket trevlig helg med besök av faster! Full fart med både jobb, äventyr till Lausanne och promenader så det är lite skönt att inte göra så mycket idag. 
 
Väderleksrapporten hade lovat riktigt pissväder under helgen men det blev inte så farligt som tur var och även om man inte såg mycket av bergen dök bitar upp genom molnen och vi fick bara lite lite snö igår morse.  
På lördagen åkte vi in till Lausanne och även om det småregnade större delen av dagen gjorde det inte så mycket, vi gick längst med vattnet, genom parker, letade efter platser som såg likadana ut som för 30 år sedan (både lägenhet och favoritrestaurang fanns kvar) och tog oss upp för backar alla locals bara går ner för. En mycket trevlig dag var det! 
 Tillbaka på stammisstället! 
 Ett av alla ernorma träd vi hittade i Lausanne!
 
 På söndagen pysslade vi lite mer i stallet, satte upp ett staket och borstade hästar - sånt som ju ändå måste ingå när man är här!
 Borstar en av de största (men snällaste) hästarna. 
Men vi hann också med en fin promenad genom skogen bort till utsiken mot Geneve, rätt tur med vädret där också. Så kul att få besök nu under en så fin period när allt gror och grönskar, saker och ting blommar och slår ut - det blir ju så vackert att gå på alla sorters promenader då! 
 Jag och Merlin 
  
 
Nu håller jag tummarna för att solen och värmen kommer tillbaka snart så jag kan njuta utomhus större delen av mina sista veckor här!
 
Over and out
från ett kallt och blött Schweiz 

1 kommentarer

Anonym

01 May 2016 09:10

Äntligen lite helg efter en veckas intensivt jobb 😄 Stort TACK för förra helgen!! Det var så kul att se hur du har det med alla hästarna - är verkligen imponerad av hur du kan ta hand om alla stora djuren och allt! Toppenroligt också att återse Lausanne efter 33 år! Mina muskler är åter i normalläge, dvs ingen träningsvärk 😉
Kramar / Ingalill

Kommentera

Publiceras ej