Ibland tycker jag det är lätt att tappa bort sig själv, eller ja det är rätt ofta väldigt lätt faktiskt. Jag glömmer vad jag tycker är kul att göra och tänker istället att jag borde göra saker för att det är sånt man "ska" göra. När jag reser är det ofta så: bor på hostel och folk är sociala, går ut och lär känna alla människor och jag känner att jag också borde, men faktiskt inte vill - har blivit bättre och bättre på att bara göra min grej dock, pratar med en del människor, går ut på egna äventyr och lägger mig i sängen och läser en bok när folk gör sig redo för att göra stan. Det är platser och saker man borde se och saker man borde göra - men så hamnar jag i någon park, uppe på något mindre berg eller på en lång promenad genom en skog. När jag nu är i Schweiz kommer känslan ofta att jag borde vara mer social och att jag borde åka till fler städer precis som alla andra gör - men så inser jag ibland att nej det måste jag faktiskt inte alls! 
Åkte på den sortens äventyr jag gillar mest idag, körde först upp till "berget" i närheten för att få utsikt över alperna, det var mer eller mindre klarblå himmel och jag bara njöt av hur vackert det var - alper och sjö och strålande sol. Log som en tok bara för att det var så vackert, försökte ta lite "hoppbilder" med självutlösaren på kameran men det såg bara ut som att jag kissade på alla... - men glad var jag ändå.
 
Åkte sedan vidare till ett Arboretum (som det väl även heter på svenska?) här i närheten som jag har tänkt jag skulle besöka sedan sist jag var här ungefär - och det var ännu bättre än jag föreställt mig! Gick runt några timmar i värmen (i linne!!) och bara myste. En del av träden blommade, gräset var grönt och fåglarna kvittrade - det var så himla härligt bara. 
När jag kom hem tog jag det lugnt en stund innan det sedan blev en mycket trevlig ridtur på min fina Fleur, hon är otroligt energisk så vissa dagar blir en ridtur på henne otroligt frustrerande bara men idag hade vi väldigt kompatibla energinivåer så det var bara bra. 
Och det är när jag gör sånt jag gjort idag som jag inser att jag inte måste åka till alla städer eller vara social, jag trivs mycket bra med att gå på äventyr på egen hand, utforska gröna ställen och se på fina utsikter. När man sedan slänger in lite djur i mixen också så blir det perfekta saker att göra för att jag ska hitta tillbaka till mig själv och till det jag tycker är kul. 
 
      
 
Over and out
från ett vackert Schweiz

1 kommentarer

None

17 Apr 2016 17:45

Åh, vilka underbart vackra bilder! Så skir vårgrönska😄 ser fram emot att komma ner och uppleva fin bergsluft! Och att träffa dig och alla hästarna

Kommentera

Publiceras ej