Så har ännu en vecka både kommit och gått, dagarna rullar rätt obemärkt förbi och jag både längtar hem lite och känner mig lite stressad över att det snart är dags att åka härifrån igen - hur gick det till när jag nyss kom hit?!
I torsdags fick jag någon slags matförgiftning/magsjuka (kanske?) och mådde pyton hela dagen, låg däckad i sängen med frossa hela eftermiddagen.. Inte så kul! Man känner ju alltid sig så ynklig också när man är sjuk, kanske speciellt när man spyr, inte har någon energi och är febrig - och ännu ynkligare blir man av att inte vara hemma. Då är det tur att man har serien vänner på datorn som kan stå på som sällskap i bakgrunden medan man halvsover åtminstone. Så fredagen blev även den otroligt oäventyrlig, var mycket piggare dock så läste ut den fantastiska boken The Pillars Of The Earth - rekommenderas starkt!
I helgen har jag varit själv hemma och har mest jobbat på lite sådär i sakta mak - pysslat med lite småsaker som alltid finns att göra när det finns djur och stall, rätt skönt att bara få göra saker i sin egen takt och inte ha några måsten. På sätt och vis också rätt skönt att inte orka göra några större grejer heller, då känner man verkligen att man har tid för småpysslandet. 
I dag var vädret helt fantastiskt, började med en fin soluppgång med röd himmel borta vid bergen, fortsatte med klar himmel och riktig värme på eftermiddagen - var ute i tshirt en stund och det var så skönt! Det som är mest fantastiskt med klar himmel är när bergen syns sådär perfekt tydligt, det blir så vackert att man inte riktigt vet var man ska ta vägen... 
 
Over and out
från ett varmt Schweiz

Kommentera

Publiceras ej