Ibland sammanfaller vädret och livet så himla bra, idag har jag varit ledig som vanligt och kände mest bara för att ta det lugnt - och så vaknar man till regnet som smattrar mot taket. Det är alltid lite svårare att ta det lugnt och vila när man bara känner att man borde vara utomhus och göra saker, vilket man ju ofta känner när solen skiner men rätt sällan gör när det är grått och regnigt. 
Så har spenderat dagen precis som jag önskade, sett en film, pluggat lite engelska, kört en liten sväng till närmsta affären för att inhandla nachos och gurka så jag kunde äta upp guacamolen från helgen, läst lite, och sen ridit en sväng på eftermiddagen. En riktigt perfekt ledig dag! 
 
Ridturen blev ganska speciell faktiskt. Har ju inte något hav här, och havet är dit jag vanligtvis tar mig när jag måste tänka och fatta någon slags beslut om något - Smitingen vinner överlägset där, behöver knappt komma från parkeringen innan jag kommer fram till saker jag länge grubblat på. Och som ni kanske förstått har jag funderat stenhårt på vad jag egentligen vill plugga senaste tiden, folk säger till mig att det inte är hela världen om det blir fel för man kan ju altid byta - men jag vill ju helst ändå känna att jag tänkt igenom det ordentligt, gillar att ha en plan för saker och ting. Frånvaron av hav har nog gjort det lite svårare att komma fram till något, eller så behövde tankarna bara mogna lite, för idag när jag var ute och red var det bara så självklart vad jag ska söka i första hand att jag undrar hur jag kunnat tvivla. Det blir kanske ändå inte bra, det vet man ju inte förrän man provat, men i just denna stund känns det som det val jag måste göra för att känna mig nöjd - så får man ta nästa val med hjälp av havet när/om det kommer! 
 
Over and out
från ett mycket blött Schweiz

1 kommentarer

Pia

07 Apr 2016 13:10

Grattis till insikten! Ska bli spännande att höra vad det kan tänkas bli. Håller med, havet är bra!

Kommentera

Publiceras ej